ARRANGEMENTER

22. januar 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Foredrag

Casper Loke fra Udgaards Bryghus i Holstebro, vil fortælle os noget om hvordan man brygger Mjød. Smagsprøver kan købes.

LÆS MERE

23. januar 2018

KØBENHAVNS AMTS B.F.
Lars og Zofuz fortæller om deres biavl og verdens bedste honning

Lars og Zofuz fra Solens Hjerte på Fyn kommer på besøg og fortæller om deres biavl og om hvordan man bliver verdensmester i honning....igen. Lars og Zofuz vandt bl.a. guldmedaljen for krystalliseret honning ved Apimondia i Istanbul i år. Alle er velkomne. Sted: KU Science, Thorvaldsensvej 40, 1871 Frederiksberg C, i det sædvanlige auditorium: A 2-84-11. Yderdøren er åben fra kl. 19:00 og låses kl. 19:30, så kom i god tid. Der udleveres parkeringsbilletter. Mvh. Bestyrelsen

LÆS MERE

24. januar 2018

ØSTSJÆLLAND B.F.
Generalforsamling

ØBF afholder generalforsamling i flg. vedtægterne med indledende fælles spisning og lotteri. Fællesspisning starter kl. 17.30. Generalforsamlingen starter kl. 19.30. Indkaldelse sendes pr. mail til alle medlemmer ca. 1. december.. Evt. forslag fra medlemmer til generalforsamlingen på oest.biavl@gmail.com senest d. 17. januar. Tilmelding senest 17. januar på oest.biavl@gmail.com

LÆS MERE

27. januar 2018

DANMARKS BIAVLERFORENING
Kursus for lokale bestyrelsesmedlemmer

Kursus for lokale bestyrelsesmedlemmer. Lokalforeninger under Danmarks Biavlerforening kan gøre brug af muligheden for lokalt kursus for bestyrelsesmedlemmer. Kurset henvender sig til alle lokale bestyrelser under Danmarks Biavlerforening.

LÆS MERE

29. januar 2018

LEMVIG B.F.
Foredrag

Mød Klaus Hviid Petersen, Sønderborg. Klaus passer en biavl med cirka 80 stader, men laver også specialiteter som honningsirup og flere andre, spændende produkter. Hør om en inspirerende biavl.

LÆS MERE

30. januar 2018

HOLSTEBRO & OMEGNS B.F.
Holstebro og omegns bf. Foredrag med Tonny Tychsen Ellum Biavl

Forskelligheden på dronninger og hvad skal jeg bruge? Dronningeavlerens arbejde og selektion på dyr der skal bruges til kunder. Min biavl, udfordringer med miljø og diversitet

LÆS MERE

30. januar 2018

NORDVESTSJÆLLANDS B.F.
Kursus for nye biavlere

LÆS MERE

31. januar 2018

HAMMEL OG OMEGNS B.F.
Generalforsamling

Onsdag den 31. januar 2018 kl. 19.00 afholder Hammel og Omegns Biavlerforening sin ordinære generalforsamling i Gjern Kultur- og Idrætscenter, Skovvejen 6, 8883 Gjern. Dagsorden I henhold til vedtægterne. Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen sendes til formanden senest 14 dage før generalforsamlingen. Kom og gør din indflydelse gældende. Uden din medvirken mangler der et tandhjul til at drive foreningshjulet rundt.

LÆS MERE

07. februar 2018

KALØVIG-EGNENS B.F.
Fællesmøde med Randers og Norddjurs Biavlerforeninger

Foredrag v/Tonny Tychsen - Ellum Biavl, Løgumkloster. Tonny vil komme omkring følgende emner: - Forskelligheden på dronninger og hvad skal jeg bruge? - Dronningeavlerens arbejde og selektion på dyr der skal bruges til salg. - Min biavl, udfordringer med miljø og diversitet Tilmelding: Lene Svenningsen, tlf. 60 12 15 33 eller kaloebiavl@gmail.com senest 24. januar 2018 Pris: 60,- for kaffe og lagkage.

LÆS MERE

08. februar 2018

HAMMEL OG OMEGNS B.F.
“Dansk honning et naturprodukt” Foredrag ved Asger Søgaard Jørgensen

Asger Søgaard Jørgensen kommer og fortæller, om Dansk Honning er truet som naturprodukt. Nye analysemetoder gør det muligt at analysere for langt flere stoffer end tidligere . Hvad er konsekvenserne af øgede fund af neonikotinoider. Hvad bliver der gjort i Danmark og EU Tilmelding er nødvendig af hensyn til kaffen mm. Send mail til Poul Fjeldsted senest søndag den 4. februar: fjeldstedpoul@gmail.com. Alle er velkommen også andre biavler foreningers medlemmer.

LÆS MERE

13. februar 2018

Aalborg B.F.
Foredrag v/ Erling Atzen.

Foredrag v/ Erling Atzen. Emne ”Min biavl og honningbehandling ”

LÆS MERE

20. februar 2018

NORDFYNS B.F.
Vintermøde – Anders Glob: Min biavl og min honningbehandling

Anders har været biavler i mange år og har modtaget Danmarks Biavlerforenings guldnål for sin indsats for dansk biavl. Anders bor på Djursland, men har også bigårde andre steder.

LÆS MERE

20. februar 2018

NORDDJURS BIAVLERFORENING
Begynderkursus

Den 20. februar. kl. 19.00. Begynderkursus. 1. kursusaften. Mødelokalet i Stenvad. Begynderkurset starter og Karen Bredahl er lærer på dette kursus.

LÆS MERE

21. februar 2018

MØN-LANGEBÆK B.F.
Generalforsamling

Afholder ordinær generalforsamling onsdag den 21. februar kl. 18.30 på Thorsvang i Stege. Dagsorden ifølge vedtægterne. Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde, senest 8 dage før generalforsamlingen. P.b.v. Jens Stampe

LÆS MERE

22. februar 2018

ØSTSJÆLLAND B.F.
Rammeaften

Vi mødes for at klargøre rammer til sæson 2018. Medbring evt. værktøj.

LÆS MERE

24. februar 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Fællesmøde for de 5 foreninger i det gl. Ringkøbing amt.

Foredrag. Nærmere program udsendes på mail i begyndelsen af februar.

LÆS MERE

24. februar 2018

HOLSTEBRO & OMEGNS B.F.
Holstebro og Omegns Bf.

Fællesmøde med Brande, Herning, Skjern, Lemvig og Holstebro. Se Program i Tidsskrift for Biavl

LÆS MERE

24. februar 2018

LEMVIG B.F.
Vestjysk Biavlskonference

Heldagsarrangement på Staby Efterskole. Kom til en inspirerende dag, hvor du kan møde en lang række af foredragsholdere fortælle om et år med økologi, det nye stade "Flowhive", om neonikotinoider, nyt om sygdomme og lidt om markedsføring. En bred dag med mange interessante indlæg. Se annonce i Tidsskrift for Biavl /december 2017. Mødet er et fælles arrangement for alle de vestjyske biavlerforeninger. Tilmelding til benny@gadenettet.dk / tlf.: 2237 7076

LÆS MERE

24. februar 2018

SKJERN EGVAD B.F.
Heldagsarrangement på Staby Efterskole

Lørdag 24. februar: Heldagsarrangement på Staby Efterskole.

LÆS MERE

24. februar 2018

BRANDE OG OMEGNS B.F.
Heldagsarrangement

Lørdag 24. februar: Heldagsarrangement på Staby Efterskole.

LÆS MERE

24. februar 2018

NORDVESTSJÆLLANDS B.F.
Holbæk, Odsherred og Nordvestsjællands Biavlerforeninger afholder det årlige heldagsmøde i Svebølle

LÆS MERE

26. februar 2018

GL. TØNDER AMTS B.F.
Biavlskursus

Gl. Tønder Amts Biavlerforening afholder begynderkursus Mandag d. 27. februar samt 6. - 13. – 20. - 27 marts på Rådhusstræde 2 i Løgumkloster. Kursusafgift er på 400 kr. og dækker teorikursus og praktik til og med ca. 1. oktober.

LÆS MERE

26. februar 2018

NORDSJÆLLANDSKE BIVENNER
Generalforsamling

Mandag den 26. februar kl. 19:30. Dagsorden ifølge vedtægterne, se http://nbv-biavl.dk Forslag, der ønskes behandlet under generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest mandag den 12. februar.

LÆS MERE

27. februar 2018

Aalborg B.F.
Begynderkursus del 1

Introduktion til Biavl

LÆS MERE

27. februar 2018

SILKEBORG OG OMEGNS B.F.
Begynderkursus

Kurset bliver 8 tirsdage, de 6 første med teori og praktiske ting og redskaber, og de sidste 2 tirsdage bliver i skolebigården med bidragter på.Tilmelding senest uge 7 til Bjarne Strandby, mail: bjstby@mail.dk, tlf. 22 42 75 86. Tilmeldte deltagere vil modtage nødvendige oplysninger før kursusstart, også kursusadressen. Pris for kurset er 450 kr., som betales efter aftale med underviserne.

LÆS MERE

28. februar 2018

FLAKKEBJERG HERREDS B.F.
Begynderkursus

Flakkebjerg herreds Biavlerforening starter Begynderkursus i biavl, kurset er på Ll. Næstved skolen afd. Sandved (Grønbroskolen), Grønbrovej 1A, 4262 Sandved, kurset er over 6 aftener, et besøg hos en materielforhandler og derefter kan man følge arbejdet i skolebigården. Tilmelding til Frank Toftum, tlf: 20 45 83 00, mail: toftum@email.dk eller Bent Larsen, tlf: 20 45 10 82, mail: bentfrlarsen@gmail.com

LÆS MERE

03. marts 2018

DANMARKS BIAVLERFORENING
Dansk Biavlskonference

LÆS MERE

05. marts 2018

NORDFYNS B.F.
Begynderkursus for nye biavlere – Nordfyns Biavlerforening

Nordfyns Biavlerforening udbyder et begynderkursus i biavl i foråret 2018. Kurset afholdes mandagene 5/3, 12/3, 19/3, 26/3 og tirsdag den 3/4. Alle aftener kl. 19 - 22. Dertil kommer praktik i en bigården søndag den 22. april.

LÆS MERE

06. marts 2018

Aalborg B.F.
Begynderkursus del 2

Fra udvintring til hovedtrækket

LÆS MERE

07. marts 2018

KALØVIG-EGNENS B.F.
Skal vi plante for bierne?

Spændende aften med Benny Gade. Benny Gade er til daglig journalist, men har også været biavler i 40 år. Han er desuden medforfatter til bogen "Biavl - bier, blomster og honning", der blev udgivet i forbindelse med Danmarks Biavlerforeningens 150 års jubilæum. Alle er velkommen. Yderligere info: Lene Svenningsen, tlf. 60 12 15 33 eller kaloebiavl@gmail.com

LÆS MERE

07. marts 2018

KRONBORG VESTRE BIRKS B.F.
Foredrag med Rune Havgaard Sørensen, Danmarks Biavlerforening

Vi har inviteret sekretariatsleder Rune Havgaard Sørensen til at besøge os og fortælle om arbejdet i Danmarks Biavlerforening og hvad vi får ud af at være medlemmer. Runes overskrift til aftenen er: "Hvad opnår du og din lokalforening som medlem af Danmarks Biavlerforening, og hvordan kan det blive bedre at være biavler i Danmark?” Alle er velkomne. Vi opkræver 10 kr. til foreningskassen for kaffe/te og kage.

LÆS MERE

07. marts 2018

HAMMEL OG OMEGNS B.F.
Begynderkursus i biavl.

Igen i år afholder vi begynderkursus i biavl. Den teoretiske del afholdes over fire onsdage: Den 7. marts, den 14 marts, den 21. marts og den 4. april. Den praktiske del afholdes i skolebigården hver tiende dag hele sommeren, første gang er den 26. april. Tilmelding senest den 28.februar til Poul Fjeldsted: fjeldstedpoul@gmail.com eller tlf. 2321 8994 Kurset koster kr. 550. Kontonummer og endeligt program oplyses ved bekræftelse på tilmeldingen Venlig hilsen kursuslederne Bjarne Overgaard og Poul Fjeldsted

LÆS MERE

10. marts 2018

ØSTSJÆLLAND B.F.
Vintereftersyn

Vi mødes for at se til skolebigårdens stader.

LÆS MERE

12. marts 2018

ÅRHUS OG OMEGNS BIAVLERFORENING
Begynderkursus

Også i 2018 vil Århus og Omegns Biavlerforening i samarbejde med Frit Oplysningsforbund tilbyde 2 kurser i Biavl for begyndere.

LÆS MERE

13. marts 2018

Aalborg B.F.
Begynderkursus del 3

Hovedtrækket og honningbehandling

LÆS MERE

14. marts 2018

KRONBORG VESTRE BIRKS B.F.
Vi tråder rammer og sætter voks i.

Vi ordner og tråder foreningens rammer og sætter voks i. Medbring te/kaffe til en hyggelig bisnak.

LÆS MERE

15. marts 2018

NORDFYNS B.F.
Vintermøde – Hans Jørn Kolmos: Pas på Bierne – de passer på dig

Jeg er læge og biavler i min sparsomme fritid. Gennem mere end 30 år har jeg passet bierne på Marjattas biodynamiske landbrug, - de har været en kilde til stadig fascination.

LÆS MERE

19. marts 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Foredrag om dronningeavl

Nærmere detaljer om foredraget udsendes pr. mail

LÆS MERE

20. marts 2018

Aalborg B.F.
Begynderkursus del 4

Indvintring og Varroa-behandling

LÆS MERE

03. april 2018

HOLSTEBRO & OMEGNS B.F.
Holstebro og omegns Bf. Foredrag med Mathias Hvam.

Mathias Hvam fra HF honning i Aulum, kommer og fortæller om sin baggrund for at blive biavler. Mathias er barnebarn af grundlæggeren af firmaet Knud Hvam.

LÆS MERE

03. april 2018

Aalborg B.F.
Begynderkursus del 5

Besøg i skolebigården

LÆS MERE

04. april 2018

HØJE-TAASTRUP BILAUG
Begynderkursus

Reservér plads i andelsbigården 2018. Høje-Taastrup Bilaug har åbent for tilmeldinger til begynderkurset 2018 (Andelsbigården) efter først til mølle princippet.

LÆS MERE

07. april 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Rengøringsdag

Vi starter med kaffe og rundstykker. Derefter går arbejdet i gang med oprydning og rengøring, trådning af rammer og voks isættes mm.

LÆS MERE

10. april 2018

Aalborg B.F.
Begynderkursus del 6

Besøg hos OBC Biavl

LÆS MERE

23. april 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Vi ser om bierne har overlevet vinteren, og får skiftet bund i staderne

Vi ser om bierne har overlevet vinteren, og får skiftet bund i staderne

LÆS MERE

23. april 2018

Aalborg B.F.
Opstart af nyt biår

Vi starter det nye biår op med sang og bægerklang

LÆS MERE

30. april 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Vi ser på bierne udvikling

Vi ser på bierne udvikling og om der er sværmtendenser og måske skal der magasiner på.

LÆS MERE

07. maj 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Vi fjerner droneyngel

Vi fjerner droneyngel og ser efter mider og sværmceller.

LÆS MERE

08. maj 2018

HOLSTEBRO & OMEGNS B.F.
Holstebro og Omegns Bf. Vi ser til bierne.

Vores nybegyndere skal i bigården for første gang. Vi vil dele os op i grupper og gennemgår et bistade for at finde dronningen, og se hvor meget yngel der er, og om der skal et magasin mere på.

LÆS MERE

14. maj 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Biernes sundhedstilstand

Biernes sundhedstilstand. Ved Bi sygdoms inspektør

LÆS MERE

22. maj 2018

HOLSTEBRO & OMEGNS B.F.
Holstebro og Omegns Bf. Ser til bierne

Vi ser igen til bierne. Hvordan har de udviklet sig siden sidst. Har der været træk, skal der udvides med endnu et magasin.

LÆS MERE

26. maj 2018

DANMARKS BIAVLERFORENING
Kursus for lokale bestyrelsesmedlemmer

Kursus for lokale bestyrelsesmedlemmer. Lokalforeninger under Danmarks Biavlerforening kan gøre brug af muligheden for lokalt kursus for bestyrelsesmedlemmer. Kurset henvender sig til alle lokale bestyrelser under Danmarks Biavlerforening.

LÆS MERE

28. maj 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Dronninger

Der om larves til dronninger

LÆS MERE

02. juni 2018

DANMARKS BIAVLERFORENING
Kursus for lokale bestyrelsesmedlemmer

Kursus for lokale bestyrelsesmedlemmer. Lokalforeninger under Danmarks Biavlerforening kan gøre brug af muligheden for lokalt kursus for bestyrelsesmedlemmer. Kurset henvender sig til alle lokale bestyrelser under Danmarks Biavlerforening.

LÆS MERE

04. juni 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Museumsbesøg

Vi ser til vore bier der er placeret her, og Svend Erik Eriksen vil fortælle os, hvordan året har været for bierne indtil nu.

LÆS MERE

04. juni 2018

HOLSTEBRO & OMEGNS B.F.
Holstebro og Omegns Bf. Vi fylder de første hold parrekassetter

Vi fylder de første hold parrekassetter

LÆS MERE

11. juni 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Vi laver småfamilier

Vi laver småfamilier

LÆS MERE

18. juni 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Honningslyngning

Der slynges honning fra skolebigården. Kom og vær med til at hjælpe.

LÆS MERE

23. juni 2018

DANMARKS BIAVLERFORENING
Honning&Jordbærdag

LÆS MERE

25. juni 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Grillaften

Medbring selv service og drikkevarer. Tilmelding senest den 22 juni

LÆS MERE

02. juli 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Småfamiliernes udvikling

Vi ser om småfamilierne udvikler sig. Vi afholder også den årlige loppe/bytte marked og auktion

LÆS MERE

05. juli 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Landsskuet

Vi har en telt hvor vi sælger honning og få os en snak om bierne, og måske erhverve nye medlemmer

LÆS MERE

05. juli 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Landsskuet i Herning

I vores telt, sælger vi foreningens honning, samt få en snak om bier med vore besøgende.

LÆS MERE

05. juli 2018

Aalborg B.F.
Smag på nyslynget honning – biavl for børn

Børn og Bier

LÆS MERE

09. juli 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Vi tager på bigårdsbesøg

Vi ser til bierne og nyder naturen der.

LÆS MERE

16. juli 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Bigården

Vi ser til bierne og nyder naturen i skolebigården

LÆS MERE

23. juli 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Vi fratager honning og slynger

Vi slynger vores sommerhonning, og kom gerne og være med.

LÆS MERE

30. juli 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Bierne sættes på lyng

Vi flytter nogle af skolebigårdens bistader på lyng i nogle uger

LÆS MERE

20. august 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Ovstrup Hede

Vi ser til bierne og får os en snak om lynghonning

LÆS MERE

27. august 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Varroabehandling

Vi varroa behandler bierne i skolebigården. V/ Egon Green

LÆS MERE

03. september 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Bierne fodres

Bierne fodres med flydende foder

LÆS MERE

24. september 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Mad og Honning

Vi samles og får os noget godt at spise, og honning indgår selvfølgeligt også i menuen. Tilmelding nødvendigt for madindkøb senest den 11 september.

LÆS MERE

22. oktober 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Generalforsamling

Der afholdes ordinær generalforsamling. Foreningen er vært med smørrebrød.

LÆS MERE

05. november 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Honningbedømmelse

Honningbedømmelse (indlevering af prøver fra kl. 18.30 max.2 pr. medlem / kr. 20.00 pr prøve.)

LÆS MERE

03. december 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Årsafslutning

Årsafslutning med gløgg og æbleskiver og underholdning. (Husk pakke til pakkespil til en pris af max. kr 25,00.)

LÆS MERE

08. december 2018

HERNING OG OMEGNS B.F.
Varroabehandling

Varroa behandling med Oxalsyre. Oxal blanding kan købes til privat brug

LÆS MERE

31. januar 2018

SKANDERBORG & OMEGNS B.F.
Vintermøde i biavlerforeningen

Demonstration af "honningdrypninng" og gennemgang af CBR og branchekode. Tilmelding ej nødvendigt.

LÆS MERE

27. februar 2018

KØBENHAVNS AMTS B.F.
Dronningeavl ved Helle Theodorsen

Vi får besøg af Helle Theodorsen, som vil fortælle om sit arbejde med dronningeavl. Alle er velkomne. Sted: KU Science, Thorvaldsensvej 40, 1871 Frederiksberg C, i det sædvanlige auditorium: A 2-84-11. Yderdøren er åben fra kl. 19:00 og låses kl. 19:30, så kom i god tid. Der udleveres parkeringsbilletter. Mvh. Bestyrelsen

LÆS MERE

28. februar 2018

ODDER & OMEGNS B.F.
Begynderkursus i biavl 2018, Odder

Begynderkursus som består af 4 teoriaftener, fire aftener i februar-marts. Bliver man derefter medlem i foreningen, tilbyder vi yderligere 4-5 praktikaftener samt en mentor, som kan hjælpe en med at komme sikkert i gang med biavlen.

LÆS MERE

01. marts 2018

RINGE OG OMEGNS B.F.
Begynderkursus

Begynderkursus i praktisk biavl.

LÆS MERE

05. marts 2018

KRONBORG ØSTRE BIRKS B.F.
Begynderkursus

LÆS MERE

06. marts 2018

BJERRINGBRO B.F.
Begynderkursus

Bjerringbro og Omegns Biavlerforening afholder begynder kursus i biavl 2018.

LÆS MERE

12. marts 2018

KALØVIG-EGNENS B.F.
Kaløvig-Egnens Biavlerforening – kursus for nye biavlere 2018 – 1. aften

De øvrige datoer er 5. april og 16. april. Læs mere om kurset og hvordan du tilmelder dig på vores hjemmeside www.kalovig-egnensbiavlerforening.dk

LÆS MERE

15. marts 2018

MALT HERREDS B.F.
Begynderkursus

LÆS MERE

19. marts 2018

LEMVIG B.F.
Møde med Villy Pedersen

Villy har drevet biavl i mange år. Han har vundet lokale priser for sin honning, og bliver rost for sine dronninger. Derfor bliver det en god aften med mulighed for at lære nyt, blive inspireret og spørge.

LÆS MERE

20. marts 2018

SKANDERBORG & OMEGNS B.F.
Kursus i biavl

Kursus som giver den teoretiske og praktiske indføring i biavl. Består af 5 aftener med teori efterfulgt af 4 besøg i foreningens skolebigård.

LÆS MERE

03. april 2018

LEMVIG B.F.
Begynderkursus

Introduktion til kurset og foreningen, hvad koster det og hvordan får du bier

LÆS MERE

05. april 2018

KALØVIG-EGNENS B.F.
Kaløvig-Egnens Biavlerforening – kursus for nye biavlere 2018 – 2. aften

De øvrige datoer er 12.marts og 16. april. Læs mere om kurset og hvordan du tilmelder dig på vores hjemmeside www.kaloevig-egnensbiavlerforening.dk

LÆS MERE

09. april 2018

ODDER & OMEGNS B.F.
Bigårdsmøder i Odder

Med start mandag d. 9. april mødes vi mandage i ulige uger til et bigårdsmøde; som regel i skolebigården, men af og til besøger vi en af kollegerne i omegnen. Se detaljer på vores hjemmeside eller kontakt Peter Bartholdy på telefon 60 61 05 73.

LÆS MERE

10. april 2018

LEMVIG B.F.
Begynderkursus

sådan lever en honningbi

LÆS MERE

16. april 2018

LEMVIG B.F.
Skolebigården

Skolebigården starter mandag den 16. april kl 19, hvor vi laver forårseftersyn. Mandag den 30. april er der forårseftersyn og tirsdag den 22. maj er der tilsyn og udvidelse.

LÆS MERE

16. april 2018

KALØVIG-EGNENS B.F.
Kaløvig-Egnens Biavlerforening – kursus for nye biavlere 2018 – 3. aften

De øvrige datoer er 12. marts og 5. april. Læs mere om kurset og hvordan du tilmelder dig på vores hjemmeside www.kalovig-egnensbiavlerforening.dk

LÆS MERE

17. april 2018

LEMVIG B.F.
Begynderkursus

Et år i bigården. Om placering og indretning af bigården og hvordan du passer dine bier forår til efterår

LÆS MERE

24. april 2018

LEMVIG B.F.
Begynderkursus

Om honning, voksbehandling og rengøring af materiel.

LÆS MERE

01. maj 2018

LEMVIG B.F.
Begynderkursus

Om sygdomme og den snyltende varroamide, samt lidt lovgivning.

LÆS MERE

04. juni 2018

LEMVIG B.F.
Skolebigården

Vi laver dronninger.

LÆS MERE

18. juni 2018

LEMVIG B.F.
Skolebigården

Tilser dronninger. Laver evt. småfamilier

LÆS MERE

25. juni 2018

LEMVIG B.F.
Aftentur til staby

Besøg hos biavler Per Guldager. Medbring selv kaffe og kage.

LÆS MERE

02. juli 2018

LEMVIG B.F.
Skolebigården

Parrekassetter bliver efterset

LÆS MERE

30. juli 2018

LEMVIG B.F.
Skolebigården

Vi tager honning fra.

LÆS MERE

13. august 2018

LEMVIG B.F.
Skolebigården

Myresyrebehandling af bierne.

LÆS MERE

08. oktober 2018

LEMVIG B.F.
Generalforsamling

Der afholdes generalforsamling samt honningbedømmelse i to kategorier, blomsterhonning og lynghonning, så medbring et glas/bæger uden etiket. Max. en i hver kategori pr. biavler. Det koster 20 kr. pr. glas/bæger at deltage.

LÆS MERE

08. december 2018

LEMVIG B.F.
Skolebigården

Oxalsyrebehandling